Europa

Što vidjeti u Londonu?

Prošlo je već neko vrijeme od našeg posjeta Londonu, ali sam ipak odlučila napisati blog o tome što smo sve vidjeli i pomoći onima koji idu tamo prvi put. London je ogroman grad gdje možete vidjeti brdo stvari, ja ću napisati ono što smo mi vidjeli + navesti što više stvari koje još možete dodati uz to. Bili smo kratko, ali dovoljno da se zaljubimo u grad i definitivno se planiramo vratiti barem još jednom, ako ne i više puta. Iako mi nekako na prvu uopće nije sjeo, ovo mi je tek bio drugi grad tolikog “kapaciteta” i nekako mi je sve bilo too much 😀 Iako kad su se dojmovi slegnuli totalno sam promijenila mišljenje.

Za London često znaju biti jeftine karte iz Zagreba ili Budimpešte. Savjete za parking za oba aerodroma stavljam ovdje. Također bitno je napomenuti da za London treba putovnica, ali internet vam ne treba, koristite normalno svoj promet kao i u drugim državama EU. Što se tiče plaćanja, sve smo plaćali s revolut karticom na kojoj smo si kupili funte. Nekako nam to uvijek ispadne najisplativija opcija.

Mi smo na kraju letjeli iz Budimpešte, iako smo prvotno kupili karte iz Zagreba, jer su nam otkazali let i skoro da nismo otišli. Zbog toga smo u London stigli dan prije (čitaj: stigli do apartmana oko 1h u noći) pa sam nam uz prvotni hotel morala uzeti još jedan smještaj samo za tu noć. Sveukupna cijena je ispala, bez obzira na to, jako povoljna za London. S hotelom smo bili super zadovoljni jer je bio na par minuta hoda od tubea. Hotel se zove Mayflower Hotel, a ime stanice je Earl’s Court. Sletjeli smo na Stansted aerodrom i do grada smo došli s autobusom (National Express Shuttle Bus) čije karte sam prije rezervirala online. Za kretanje po Londonu smo uzeli Oyster karticu koja košta 7 funti i poslije ju samo nadopunjujete. Mi smo se odlučili za ovo jer nekako ne volim svoju karticu koristiti za takve stvari jer nikad ne znaš, ali naravno da vi ne morate uzimati Oyster nego samo prislonite karticu na čitač prilikom ulaska u bus i iznos karte vam se skine s kartice. Cijena jedne karte je 2.40£-2.80£ ovisi jel idete s busom ili “tubeom.”

Sljedeće jutro smo prvo krenuli ostaviti stvari u hotelu i prva stanica za taj dan nam je bio National History Museum, ulaz je besplatan kao i za hrpu muzeja u Londonu, samo morate rezervirati ulaznicu unaprijed. Natural History Museum je prirodoslovni muzej u kojem se nalazi oko 80 milijuna izložaka koji su podijeljeni u 5 kategorija: botanika, paleontologija, mineralogija, entomologija i zoologija. Odmah pored se nalazi i Science Museum: znanstveno-tehnički muzej koji sadrži više od 300 000 eksponata poput najstarijih parnih strojeva, prvi mlazni motor, nekoliko stotina interaktivnih eksponata i sl. Također tu je i British Museum koji se smatra za jedan od najznačajnijih muzeja u svijetu sa svojom zbirkom od 7 milijuna izložaka iz cijeloga svijeta. Za ljubitelje umjetnosti tu je i National Gallery koja se nalazi na Trafalgar Squareu, a izloženi su radovi od 13. do 19.st. zapadnoeuropskih slikara. Ako ste ljubitelj povijesti i želite saznati više o Londonu kakav je bio prije onda je za vas Museum of London. Neki ostali muzeji su: Queen’s House, National Maritime Museum, Victoria and Albert Museum, Tate Museum, Bank of England Museum itd. Za svakoga ima ponešto pa si izaberite ono što najviše želite vidjeti.

Poslije muzeja smo krenuli prema Camden Marketu – market radi od 1974. godine, a smješten je na mjestu nekadašnje destilerije džina. Kad dođete ovdje odmah vas preplavi gužva, puno suvenirnica, različiti tipovi ljudi, baš ima svega. Ovdje se možete i najesti jer postoji puno štandova s hranom, što smo mi naravno i napravili. Punih trbuha smo prošetali do Primrose Hilla – popularni brežuljak i lijepi zeleni park koji zbog svojeg pogleda spada u 6 zaštićenih vidikovaca Londona. Odmah pored njega se nalazi i Regent’s Park pokraj kojeg se nalazi i Madame Tussauds – poznati muzej voštanih figura u kojeg mi nismo išli jer mi je bila preskupa ulaznica, kao i London Zoo. I zadnji park kojeg smo posjetili je bio Hyde Park u kojem se nalazi Kensington palača u kojoj se nalaze izložbe o kraljevskoj obitelji.

Kad imate dečka koji obožava nogomet, onda je obavezna stavka na skoro svakom putovanju posjet stadionu 😀 Mi smo posjetili Tottenham Hotspur Stadion – u cijeni ulaznice imate vođenu turu, nama je bio jedan preeesimpatičan gospodin koji nas je proveo kroz cijeli stadion, kroz svlačionice, vip sobe, apsulutno sve. Meni kao curi je ovdje bilo okej, ništa posebno 😀 ,ali zato je dečko naravno bio oduševljen. Možete si uzeti i skywalk po krovu stadiona u trajanju od 90 minuta. Poslije stadiona smo se vratili u centar vidjeti najpoznatije atrakcije Londona – Big Ben koji napokon nije bio pod radovima, London Eye (koji nismo posjetili jer mi je previše 30£ za vožnju), prošetali pokraj Tower of London u kojem se nalaze krunski dragulji (koji isto nismo posjetili jer je ulaznica previše za moj ukus 😀 ), ali smo ušli u Tower Bridge, a ulaznicu možete kupiti na licu mjesta i ovo je valjda jedina normalnija cijena ulaznice. Poseban je osjećaj bio biti ovdje jer sam gledala hrpu filmova koji su bili snimani ovdje i baš je wow. Najpoznatiji vidikovac ovdje je Sky Garden, čiji je ulaz također besplatan, ali morate rezervirati svoju posjetu. Fora je zamišljen koncept, na vrhu se nalazi kafić s jako puno posađenih biljaka, drveća, uglavnom fora i nešto drugačije. Manje poznati vidikovac je The Garden at 120 za koji nije potrebna rezervacija. Za kraj dana smo prošetali do Westminster Abbey u kojoj se održava svaka kraljevska krunidba i vjenčanje. Obožavam gotiku tako da sam ostala oduševljena, žao mi je što nismo ušli unutra, ali cijena je OPET bila prevelika za moj ukus. Kad smo već bili ovdje odlučili smo se prošetati i do Buckinghamske palače koja je bila ograđena zbog jubileja kraljice Elizabete.

Treći dan smo krenuli prema Greenwichu – posjetiti Royal Observatory Greenwich, zvjezdarnica sa početnim(nultim meridijanom) iz 18.st. Nalazi se u prekrasnom i ogromnom Greenwich parku s kojega se pruža prekrasan pogled na London. Baš je bio poseban osjećaj biti ovdje, učili smo to u školi iz geografije i nikad nisam mislila da ću stajati na nultom meridijanu. Ovdje se nalazi i National Maritime Museum, koji sam već spomenula, a prikazuje britansku pomorsku povijest, ulaz je besplatan. Ovdje se još nalazi muzej astronomskih i navigacijskih alata, najveći teleskop u Britaniji i planetarij.

Ovo je bio prvi dan da nam je bilo lošije vrijeme, ali prije toga smo uspjeli posjetiti King’s Cross i poznatu Platform 9 3/4 gdje je snimana scena iz Harryja Pottera, a ovdje se nalazi i suvenirnica sa svim mogućim stvarima iz filmova. Također možete uzeti i jednu od mnogobrojnih “free walking tura” po gradu vezanu za Harryja Pottera, ali i ostale ture ako želite više saznati o povijesti grada. Ostavljam link ovdje pa si možete proučiti onu koja vas najviše zanima. Ja sam fan HP-a , ali nažalost ovaj put nismo stigli uzeti turu. OBAVEZNA posjeta kad se sljedeći put vratimo u London je Warner Brosu Studiju gdje je sniman Harry Potter, ostavljam link ovdje, ali ako ste obožavatelj ovo je must i ne gleda se cijena!!Po povratku u London prošetali smo i do Trafalgar Squarea – vjerojatno najpoznatiji trg u Londonu, a okružuju ga velike reklame na zgradama pa je sličan Times Squareu (tako kažu). Na 10ak minuta se nalazi i Covent Garden – još jedna tržnica koja je meni bila puno slađa, nekako mirnija, a ovdje možete pronaći puno više rukotvorina nego u Camdenu. Prošetali smo se i kroz Chinatown, kvart u Londonu u kojem se nalaze poznate kineske delicije, restorani itd. Nažalost nemam toliko puno slika jer smo na ovom putovanju više snimali videe.

Zadnji dan smo prvo odlučili kofere ostaviti na King’s Crossu na čuvanju, iskreno ne sjećam se cijene, vjerojatno nije bilo pretjerano jeftino i uputili smo se na pravi britanski doručak na Borough Marketu. Najstariji market u Londonu, a ovdje doslovno imate apsulutno svega- voća i povrća iz svih dijelova svijeta, slastica, baš je domaći vibe i hrana se radi ispred vas. Ostatak dana smo proveli šetajući po centru i krenuli smo prema aerodromu, ovaj put s vlakom koji je bio brža opcija. Link za kupnju karte ovdje.

LONDON +

Ako imate više vremena možete posjetiti i Stonehenge koji smo mi planirali, gledala sam i ture po internetu, ali su bile abnormalno skupe (oko 1000kn po osobi), vjerojatno jer sam gledala dan prije pa sam našla opciju rentanja auta od privatne osobe preko Turo aplikacije , ne treba vam ni kreditna kartica niti polog, ali smo odustali zbog straha od vožnje po lijevoj strani. Naravno možete si uzeti i organiziranu turu pa posjetite i Windsor dvorac, Bath ili Oxford. Ostavljam link pa si možete izabrati. Imate i opciju s vlakom do grada Salisburyja pa s busom do Stonehengea.

Stvari koje mi nismo stigli posjetiti, a i za neke sam naknadno saznala zahvaljujući divnom tiktoku i ljudima koji objavljuju hrpa sadržaja vezanih za London i to većinom besplatnih:

Neasden Temple (prvi hindu hram u Europi osnovan od strane hinduista), Barbican Conservatory (nalazi se na vrhu kazališta na površini od 23.000 četvornih stopa i 2. je najveći konzervatorij u Londonu), Leadenhall Market (još jedna tržnica), Hays Galleria, Shri Sanatan Hindu Mandir Temple (još jedan prekrasan hindu hram), Neils Yard (mala uličica koja se nalazi u Covent Gardenu) , Somerset House (velika i prekrasna neoklasicistička zgrada smještena na južnoj strani Stranda, jedna od najpoznatijih avenija u Londonu), Kyoto Garden (prekrasni vrtovi koje je osmislio japanski dizajner).

Ovdje su one poznatije, za koje sam znala, ali koje mi nažalost nismo uspjeli posjetiti: Nothing Hill, Monument of Great Fire, St’Pauls Catedral, Portobello Road i Harrods – njihova najpoznatija robna kuća.

Za fanove tenisa tu je i posjet Wimbledonu – najpoznatijem, najstarijem i najuglednijem turniru tenisa. Turu možete rezervirati ovdje.

Za još puno tura i atrakcija, ostavljam vam link pa si proučite sve što vas zanima.

Mene je London O D U Š E V I O , iako mi na prvu nije nikako sjedo. Grad različitih kultura gdje ste okruženi s hrpom ljudi gdje god pošli. Poseban je osjećaj vidjeti sve te atrakcije koje ste prije viđali samo na filmovima kao i hodati tim ulicama 😀

Mi smo bili prije svih ovih poskupljenja, iako je i onda bilo skupo :(, ali sad je ekstremno skupo i najveći problem je naći povoljan smještaj. Preporučujem pogledati osim bookinga i locktrip, agodu i slične stranice za napovoljnije ponude. Također i ulaznice su od 30£ na više pa ako ne želite ostaviti hrpu novaca i na to, proučite ono što vas najviše zanima i to si rezervirajte 🙂